donderdag, oktober 19

Het Nederlandse hypocriete drugsbeleid veronderstelt dat het roken van wiet gedoogd wordt maar dat het kweken verboden is. Burgemeester Leers van Maastricht heeft samen met de Horster punkband Heideroosjes een single opgenomen die deze waanzin aan de kaak stelt. Nu is bij de Vrijspreker de tekst en het nummer te krijgen.

Download het nummer hier.



DAS TOCH DOPE MAN! HEIDEROOSJES & GERD LEERS
(Tekst: Marco Roelofs/ Muziek: M.Roelofs, F.Kleuskens, F.Houben, I.Hobus)

De regering zegt “blowen mag niet, maar we staan het toe”. Een koffieshop mag wiet verkopen, maar waar ’t vandaan komt….? Vraag niet hoe. Je mag ’t wél roken, maar je mag ’t niet telen. Dat vind ik raar.. hoe kan je iets dat niet bestaat legaal verdelen?

(Refrein) Da’s toch dope man! Dat een blowtje zomaar kan; als je de teler maar niet ziet, wiede wiede wiede wiet.
Doe nou niet zo hypocriet! Half gedogen werkt toch niet! Was ik hier maar de baas, want dit drugsbeleid is dwaas.
(refrein)

’T Is op zich geen nieuws dat alcohol een pure hard drug is. Dat is al zolang legaal, dus waarom spastisch over cannabis?
Met deze politiek wordt de crimineel beloond; Ik heb er niet voor doorgeleerd, maar zo’n beleid noem ik pas stoned.


(rap Gerd Leers)
Mijn naam is Gerd Leers, burgemeester van Maastricht: Minder kiddo’s aan de hasj, voel ik als mijn dure plicht.

Achtduizend kilo koopt men hier per jaar, want meer dan een miljoen toeristen komen voor die waar.
Illegale kwekers hebben wij niet in de hand; verbieden helpt niet, er is geen wet tegen bestand.

Ik zeg: reguleer, dan kun je wetten maken. En besparen we de samenleving vele dure knaken.
De politie hoeft die kwekers niet meer te gaan vangen, En aan de sterkte van die stuff kun je regels hangen.

Duidelijk beleid, dáár kun je mee werken; Neem de proef maar op de som, dan zullen we het merken.
(eind rap Gerd Leers)

(refrein)
Da’s toch dope man! Dat een blowtje zomaar kan; als je de teler maar niet ziet; wiede wiede wiede wiet.
Doe nou niet zo hypocriet; half gedogen werkt toch niet. Legaliseer en controleer; wiede wiede wiede wiet. ( 4 x)
(eind refrein)