woensdag, oktober 31

Zo op het oog lijkt 't me een overzichtelijke route. Ik begin boven in Alaska (Anchorage) en eindig als alles meezit beneden in Ushuia (Patagonië). Heb eigenlijk geen idee hoever het is.

Op de tast: 20.000 kilometer, of misschien wel 30.000 als we gaan kriskrassen. Ik heb geen idee waar ik wat aantref. Alaska schijnt koud te zijn. Ik neem dus een trui mee.

Gevoelsmatig ben ik 'thuis' als ik in Mexico ben. Daar ben ik vroeger vele malen geweest. Spreek dus goed Spaans. Ik heb heel veel zin in Midden-Amerika. Op Mexico na zijn het kleine overzichtelijke landjes. In de jaren tachtig is daar een hoop gedonder geweest.

In Guatemala kan 't nog steeds spoken, heb ik begrepen. Voor de rest weet ik echt helemaal niks. Maar dat is de charme van het motorrijden: waar het voorwiel heen wijst, voert de route.